Konkurs na wolne stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Siedlcach – umowa na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika
ogłoszenie
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko asystenta sędziego – umowa na zastępstwo w sądzie Okręgowym w Siedlcach o sygnaturze A.110.16.2024
Na podstawie art. 155a ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j.: Dz.U. z 2023 r. , poz. 217 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j.: Dz.U. z 2023 r. poz.2106)
ogłaszam
konkurs o sygnaturze A.110.16.2024 na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Siedlcach – umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika.
Liczba wolnych stanowisk: 1 - umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa nieobecnego pracownika - w pełnym wymiarze czasu pracy
Miejsce świadczenia pracy: Sąd Okręgowy w Siedlcach I Wydział Cywilny, ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce
Termin składania zgłoszeń na konkurs: do dnia 29 marca 2024 r.
Termin przeprowadzenia konkursu:
-
Termin rozpoczęcia konkursu (pierwszy etap) ustalono na dzień 8 kwietnia 2024 roku.
-
Lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu konkursu zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach i na stronie internetowej tut. Sądu pełniącej funkcję Biuletynu Informacji Publicznej www.siedlce.so.gov.pl w zakładce „Praca w sądzie" nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu.
-
Termin drugiego etapu konkursu ustalono na dzień 18 kwietnia 2024 r., godzina 9.00. Konkurs odbędzie się w Sali Konferencyjnej Sądu Okręgowego w Siedlcach.
-
przy wpływie małej ilości zgłoszeń, zastrzega się możliwość przeprowadzenia drugiego i trzeciego etapu konkursu (rozmowy kwalifikacyjnej) – w tym samym dniu.
Główne obowiązki asystenta sędziego:
-
sporządzanie projektów orzeczeń, projektów uzasadnień orzeczeń, projektów zarządzeń w zakresie przygotowującym sprawę do rozpoznania na rozprawie lub posiedzeniu,
-
dokonywanie analizy akt sprawy we wskazanym zakresie,
-
kontrolowanie stanu spraw odroczonych, zawieszonych lub oczekujących na podjęcie czynności przez sędziego albo sąd,
-
zwracanie się do osób i instytucji o nadesłanie informacji lub dokumentów niezbędnych do przygotowania sprawy do rozpoznania,
-
sporządzanie odpowiedzi na pisma niebędące pismami procesowymi,
-
gromadzenie, we wskazanym zakresie, orzecznictwa i literatury przydatnych do rozpoznawania spraw sądowych oraz wykonywanie innych czynności związanych z działalnością orzeczniczą sędziów.
Wymagania konieczne:
-
obywatelstwo polskie oraz korzystanie w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
-
nieskazitelny charakter,
-
ukończone studia wyższe prawnicze w Polsce i tytuł magistra lub ukończone studia zagraniczne uznane w Polsce,
-
ukończone 24 lata.
Wymagania pożądane:
-
umiejętność obsługi komputera,
-
wysoki poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej,
-
zaangażowanie, dokładność i sumienność.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego adresowany do Prezesa Sądu Okręgowego w Siedlcach, opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata,
-
własnoręcznie sporządzony i podpisany życiorys oraz informacja o przebiegu kariery zawodowej,
-
oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej;
-
oświadczenie kandydata o niekaralności i o nieprowadzeniu wobec niego postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie kandydata, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu,
-
aktualna fotografia zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
-
ewentualnie dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
Oświadczenia winny być podpisane własnoręcznie przez kandydata.
Dodatkowo osoby, które ukończyły aplikację i zdały egzamin po aplikacji mogą dołączyć dokumenty potwierdzające jej ukończenie, bądź zaświadczenie o zdanym egzaminie po ukończeniu aplikacji.
Konkurs składa się z trzech etapów:
-
Etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
-
Etapu drugiego – testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata,
-
Etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.
Szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania oraz etapy i przebieg konkursu na stanowisko asystenta sędziego reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j. Dz.U. z 2023 roku, poz. 2106).
Miejsce składania dokumentów:
Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu należy złożyć w siedzibie Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2 - Biuro Obsługi Interesanta w godzinach od 800 do 1500, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie do postępowania konkursowego dla kandydatów na stanowisko asystenta sędziego - umowa na zastępstwo” lub przesłać pocztą na adres: Sąd Okręgowy w Siedlcach ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce, Oddział Administracyjny. W przypadku przesłania zgłoszenia za pośrednictwem operatora pocztowego o zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia.
Zgłoszenia otrzymane, bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego).
Sąd Okręgowy w Siedlcach zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Informacje dodatkowe dotyczące postępowania z dokumentami rekrutacyjnymi po zakończeniu konkursu:
-
Dokumenty rekrutacyjne kandydata, który uzyska najlepszy wynik w konkursie i zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, będą załączone do akt osobowych.
-
Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy zostaną umieszczeni na liście rezerwowej przechowywane będą przez okres obowiązywania tej listy, a następnie zostaną komisyjnie zniszczone, jednak nie wcześniej niż 3 miesiące od daty zakończenia procedury konkursowej.
-
Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy nie przejdą pozytywnie procedury konkursowej zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia procedury konkursowej.
-
We wskazanych wyżej okresach w Oddziale Administracyjnym Sądu Okręgowego w Siedlcach będzie można odebrać dokumenty rekrutacyjne. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach konkursu będzie dostępna na stronie BIP przez 3 miesiące od dnia jej umieszczenia.
PREZES
Sądu Okręgowego
w Siedlcach
Mirosław Leszczyński
(podpis nieczytelny)
Pliki do pobrania
- ogłoszenie o konkursie na stanowisko asystenta sędziego pdf, 90.63 KB, 20.02.2024
- oświadczenie dot. przetwarzania danych wraz z klauzulą informacyjną doc, 215.5 KB, 20.02.2024
- Informacja w sprawie wyników I etapu i ustaleniu listy kandydatów dopuszczonych do II etapu Konkursu na stanowisko asystenta sędziego.pdf docx, 17.17 KB, 10.04.2024
- wyniki drugiego i trzeciego etapu. Konkursu na asystenta sędziego pdf, 86.79 KB, 18.04.2024
- Informacja o rozstrzygnięciu Konkursu na asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Siedlcach. pdf, 108.44 KB, 18.04.2024