Konkurs na wolne stanowisko asystenta sędziego
OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO ASYSTENTA SĘDZIEGO W SĄDZIE OKRĘGOWYM W SIEDLCACH
SYGNATURA KONKURSU: A.110.28.2024
Na podstawie art. 155a ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j.: Dz.U.2024, poz. 334 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j.: Dz.U.2023, poz.2106) Prezes Sądu Okręgowego w Siedlcach ogłasza konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Siedlcach.
Liczba wolnych stanowisk: 1 - w pełnym wymiarze czasu pracy
Miejsce świadczenia pracy: Sąd Okręgowy w Siedlcach II Wydział Karny, ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce
Termin składania zgłoszeń na konkurs: do dnia 26 sierpnia 2024 roku.
Termin przeprowadzenia konkursu:
- Termin rozpoczęcia konkursu (pierwszy etap) ustalono na dzień 2 września 2024 roku.
- Lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu konkursu zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach i na stronie internetowej Sądu pełniącej funkcję Biuletynu Informacji Publicznej www.siedlce.so.gov.pl w zakładce „Praca w sądzie" nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu.
- Termin drugiego etapu konkursu ustalono na 11 września 2024 roku godzina 9.00. Konkurs odbędzie się w Sali Konferencyjnej Sądu Okręgowego w Siedlcach.
- Przy wpływie małej ilości zgłoszeń, zastrzega się możliwość przeprowadzenia drugiego i trzeciego etapu konkursu (rozmowy kwalifikacyjnej) – w tym samym dniu.
Zakres zadań na stanowisku asystenta sędziego:
Szczegółowy zakres i sposób wykonywania czynności przez asystentów sędziów reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (t.j.: Dz.U. 2012, poz. 1270).
Zgodnie z art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniona osoba, która:
-
jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej oraz korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
-
jest nieskazitelnego charakteru;
-
ukończyła wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;
-
ukończyła 23 lata.
- umiejętność obsługi komputera,
- wysoki poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej,
- zaangażowanie, dokładność i sumienność.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego adresowany do Prezesa Sądu Okręgowego w Siedlcach, opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata, zawierający dane kontaktowe;
-
własnoręcznie sporządzony i podpisany życiorys oraz informacja o przebiegu kariery zawodowej,
-
oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
-
oświadczenie kandydata o niekaralności i o nieprowadzeniu wobec niego postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie kandydata, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu,
-
aktualna fotografia zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
-
ewentualnie dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
-
dodatkowo osoby, które ukończyły aplikację i zdały egzamin po aplikacji mogą dołączyć dokumenty potwierdzające jej ukończenie, bądź zaświadczenie o zdanym egzaminie po ukończeniu aplikacji.
Oświadczenia winny być podpisane własnoręcznie przez kandydata.
Konkurs składa się z trzech etapów:
- Etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
- Etapu drugiego – testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata,
- Etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.
Szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania oraz etapy i przebieg konkursu na stanowisko asystenta sędziego reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j. Dz.U. z 2023 roku, poz. 2106).
Miejsce składania dokumentów:
Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu należy złożyć w siedzibie Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2 - Biuro Obsługi Interesanta w godzinach od 8.00 do 15.00 , w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie do postępowania konkursowego dla kandydatów na stanowisko asystenta sędziego – Nr A.110.28.2024” lub przesłać pocztą na adres: Sąd Okręgowy w Siedlcach ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce, Oddział Administracyjny. W przypadku przesłania zgłoszenia za pośrednictwem operatora pocztowego o zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia. Zgłoszenia otrzymane, bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Sąd Okręgowy w Siedlcach zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Informacje dodatkowe dotyczące postępowania z dokumentami rekrutacyjnymi po zakończeniu konkursu:
- Dokumenty rekrutacyjne kandydata, który uzyska najlepszy wynik w konkursie i zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, będą załączone do akt osobowych.
- Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy zostaną umieszczeni na liście rezerwowej przechowywane będą przez okres obowiązywania tej listy, a następnie zostaną komisyjnie zniszczone, jednak nie wcześniej niż 3 miesiące od daty zakończenia procedury konkursowej.
- Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy nie przejdą pozytywnie procedury konkursowej zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia procedury konkursowej.
- We wskazanych wyżej okresach w Oddziale Administracyjnym Sądu Okręgowego w Siedlcach będzie można odebrać dokumenty rekrutacyjne. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacja o wynikach konkursu będzie dostępna na stronie BIP przez 3 miesiące od dnia jej umieszczenia.
Prezes Sądu Okręgowego w Siedlcach Mirosław Leszczyński