Sąd Okręgowy w Siedlcach

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Konkurs na wolne stanowisko asystenta sędziego

OGŁOSZENIE O KONKURSIE NA STANOWISKO ASYSTENTA SĘDZIEGO W SĄDZIE OKRĘGOWYM W SIEDLCACH

SYGNATURA KONKURSU: A.110.28.2024

Na podstawie art. 155a ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j.: Dz.U.2024, poz. 334 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j.: Dz.U.2023, poz.2106) Prezes Sądu Okręgowego w Siedlcach ogłasza konkurs na stanowisko asystenta sędziego w Sądzie Okręgowym w Siedlcach.

Liczba wolnych stanowisk: 1 - w pełnym wymiarze czasu pracy

Miejsce świadczenia pracy: Sąd Okręgowy w Siedlcach II Wydział Karny, ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce

Termin składania zgłoszeń na konkurs: do dnia 26 sierpnia 2024 roku.

Termin przeprowadzenia konkursu:

  1. Termin rozpoczęcia konkursu (pierwszy etap) ustalono na dzień 2 września 2024 roku.
  2. Lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu konkursu zostanie umieszczona na tablicy ogłoszeń w budynku Sądu Okręgowego w Siedlcach i na stronie internetowej Sądu pełniącej funkcję Biuletynu Informacji Publicznej www.siedlce.so.gov.pl w zakładce „Praca w sądzie" nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu.
  3. Termin drugiego etapu konkursu ustalono na 11 września 2024 roku godzina 9.00. Konkurs odbędzie się w Sali Konferencyjnej Sądu Okręgowego w Siedlcach.
  4. Przy wpływie małej ilości zgłoszeń, zastrzega się możliwość przeprowadzenia drugiego i trzeciego etapu konkursu (rozmowy kwalifikacyjnej) – w tym samym dniu.

Zakres zadań na stanowisku asystenta sędziego:

Szczegółowy zakres i sposób wykonywania czynności przez asystentów sędziów reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (t.j.: Dz.U. 2012, poz. 1270).

Zgodnie z art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku – Prawo o ustroju sądów powszechnych na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniona osoba, która:

  1. jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej oraz korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
  2. jest nieskazitelnego charakteru;
  3. ukończyła wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;
  4. ukończyła 23 lata.
Wymagania pożądane: 
  1. umiejętność obsługi komputera,
  2. wysoki poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej,
  3. zaangażowanie, dokładność i sumienność.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego adresowany do Prezesa Sądu Okręgowego w Siedlcach, opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata, zawierający dane kontaktowe;
  2. własnoręcznie sporządzony i podpisany życiorys oraz informacja o przebiegu kariery zawodowej,
  3. oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
  4. oświadczenie kandydata o niekaralności i o nieprowadzeniu wobec niego postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
  5. oświadczenie kandydata, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta w pełni z praw cywilnych i obywatelskich,
  6. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu,
  7. aktualna fotografia zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
  8. ewentualnie dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
  9. dodatkowo osoby, które ukończyły aplikację i zdały egzamin po aplikacji mogą dołączyć dokumenty potwierdzające jej ukończenie, bądź zaświadczenie o zdanym egzaminie po ukończeniu aplikacji.

Oświadczenia winny być podpisane własnoręcznie przez kandydata.

Konkurs składa się z trzech etapów:

  1. Etapu pierwszego – wstępnej weryfikacji zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
  2. Etapu drugiego – testu obejmującego 36 pytań z zakresu prawa cywilnego i karnego oraz postępowania cywilnego i karnego oraz z pracy pisemnej na jeden z dwóch tematów z zakresu prawa cywilnego i prawa karnego, wybrany przez kandydata,
  3. Etapu trzeciego – rozmowy kwalifikacyjnej.

Szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania oraz etapy i przebieg konkursu na stanowisko asystenta sędziego reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (t.j. Dz.U. z 2023 roku, poz. 2106).

Miejsce składania dokumentów:

Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu należy złożyć w siedzibie Sądu Okręgowego w Siedlcach, ul. Sądowa 2 - Biuro Obsługi Interesanta w godzinach od 8.00 do 15.00 , w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie do postępowania konkursowego dla kandydatów na stanowisko asystenta sędziego – Nr A.110.28.2024” lub przesłać pocztą na adres: Sąd Okręgowy w Siedlcach ul. Sądowa 2, 08-100 Siedlce, Oddział Administracyjny. W przypadku przesłania zgłoszenia za pośrednictwem operatora pocztowego o zachowaniu terminu decyduje data wpływu zgłoszenia. Zgłoszenia otrzymane, bądź przesłane po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Sąd Okręgowy w Siedlcach zastrzega sobie prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.

Informacje dodatkowe dotyczące postępowania z dokumentami rekrutacyjnymi po zakończeniu konkursu:

  1. Dokumenty rekrutacyjne kandydata, który uzyska najlepszy wynik w konkursie i zostanie zakwalifikowany do zatrudnienia, będą załączone do akt osobowych.
  2. Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy zostaną umieszczeni na liście rezerwowej przechowywane będą przez okres obowiązywania tej listy, a następnie zostaną komisyjnie zniszczone, jednak nie wcześniej niż 3 miesiące od daty zakończenia procedury konkursowej.
  3. Dokumenty rekrutacyjne kandydatów, którzy nie przejdą pozytywnie procedury konkursowej zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia procedury konkursowej.
  4. We wskazanych wyżej okresach w Oddziale Administracyjnym Sądu Okręgowego w Siedlcach będzie można odebrać dokumenty rekrutacyjne. Po upływie tego terminu dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.

Informacja o wynikach konkursu będzie dostępna na stronie BIP przez 3 miesiące od dnia jej umieszczenia.

Prezes Sądu Okręgowego w Siedlcach 
Mirosław Leszczyński 

Metadane

Data publikacji : 23.07.2024
Data modyfikacji : 11.09.2024
Podmiot udostępniający informację:
Sąd Okręgowy w Siedlcach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Mirosław Leszczyński Prezes Sądu
Osoba udostępniająca informację:
Ewa Cabaj Oddział Administracyjny
Osoba modyfikująca informację:
Ewa Cabaj

Opcje strony

do góry