Komunikat dla biegłych dotyczący obowiązku posiadania konta w Portalu Informacyjnym od dnia 14 marca 2024r.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z treścią art. 157§ 1a ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 13 września 2023 r. poz. 1860), który wejdzie w życie z dniem 14 marca 2024 r., biegły wpisany na listę biegłych sądowych ma obowiązek posiadania konta w Portalu Informacyjnym.
W związku z powyższym, w celu dopełnienia powyższego obowiązku, to na biegłych spoczywa podjęcie niezbędnych czynności służących zarejestrowaniu konta w ww. portalu https://portal.wroclaw.sa.gov.pl link
Instrukcja obsługi Portalu Informacyjnego: instrukcja link
Po założeniu konta w Portalu Informacyjnym jako użytkownik zwykły, należy w w/w portalu złożyć wniosek o nadanie uprawnień biegłego.
W pierwszej kolejności należy założyć konto zwykłego użytkownika przez jeden z wariantów – tj.:
- aplikację login.gov.pl – aktywacja konta następuje automatycznie
- aplikację mObywatel – aktywacja konta następuje automatycznie
- przez przycisk „zarejestruj się” – aktywacja konta następuje przez pracownika sądu okręgowego lub rejonowego (osobiście w siedzibie sądu - Biuro Obsługi Interesantów)
Wraz z wnioskiem o założenie konta (lub na późniejszym etapie) użytkownik będzie mógł złożyć wniosek o nadanie mu uprawnień biegłego. Przy składaniu wniosku o nadanie uprawnień biegłego wymagane będzie załączenie dokumentu stwierdzającego wpis na listę biegłych (skan decyzji ustanawiającej biegłym sądowym).
Procedura złożenia wniosku o nadanie uprawnień biegłego w Portalu Informacyjnym opisana jest na stronie 94 w/w instrukcji.
Pomoc link